Si una cosa ja ens ha de quedar clara després de la cursa a Montmeló és que, almenys per aquesta temporada, s’han acabat els estàndards. M’explico: Portem 5 curses disputades i 5 guanyadors diferents. Dos d’ells, Maldonado i Rosberg, ho han fet per primera vegada. Perez y Räikkonen han estat aprop també de fer-se amb una victòria. No ens podem esperar una temporada com les de sempre: dos, màxim màxim tres equips lluitant per a victòries. Ha arribat un moment on em sembla que gairebé hi ha més gent amb opcions a guanyar que no pas sense opcions.
Mclaren, Ferrari, Red Bull, Williams, Sauber, Mercedes i Lotus, tots aquests equips semblen candidats reals a fer-se amb victòries. Són 7 equips diferents, més de la meitat d’equips que estan al campionat.
Estem davant d’una situació totalment insòlita a la que sembla que no ens acabem d’acostumar. La victòria de Maldonado avui ha estat merescuda i guanyada a pols, no pas fruit de cap carambola estrafolària. Hem de començar a pair que aquest any molts equips (abans anomenats modestos) poden guanyar, la qual cosa és una noticia meravellosa per l’esport.
La cursa d’avui probablement ha estat la millor que recordo al “Circuit”. Amés amés, avui he tingut la possibilitat de conèixer el Just (que també és editor d’aquest blog) i de gaudir la cursa amb directe amb ell. En conseqüència he sortit content i amb un bon somriure de Montmeló.
Alonso ha avançat a Maldonado a la sortida amb una maniobra que jo ja anticipava com a previsible. Maldonado no li ha pas posat fàcil fent una defensa bastant al límit on Alonso pràcticament ha sortit de pista. Des d’aquí fins a la última volta la lluita entre Alonso i Maldonado ha set un constant. Cap dels dos pilots ha tingut un moment de respir. Finalment Pastor Maldonado ha estat capaç d’aguantar les envestides d’Alonso després de guanyar-li la posició als box. Les meves felicitacions més sinceres pel veneçolà després d’aconseguir una victòria de les que fan època.
Espectacular Maldonado i ressorgit Alonso. Sens dubte els homes del dia. Alonso lidera el campionat juntament amb Vettel (61 punts)
Darrere els dos homes del dia seguien els dos Lotus on, una vegada més, han demostrat que el seu potencial és quelcom a tenir en compte. Segon podi consecutiu de l’Iceman, que al final de la cursa ha aconseguit remuntar 20 segons a Alonso. No tardarem pas gaire a veure’l guanyar de nou.
Mercedes i Red Bull han protagonitzat una jornada força decepcionat. Els de la beguda energètica se’ls ha vist absolutament perduts tot el cap de setmana. En quan a Mercedes, el kaiser ha comés una errada que l’ha distanciant del campionat perillosament (Rosberg porta 41 punts, el Michael 2). Nico ha estat simplement “discret” amb un cotxe que sembla tenir un rendiment molt irregular.
Un altre 0 per a Schumacher…
Abans dels semàfors deixeu-me annexar-vos 3 cosetes:
1)Hi ha hagut un incendi al box de Williams (sí, sí, al dels guanyadors del dia) al voltant de les 5 de la tarda. Sembla que, tot hi no haver-hi víctimes mortals, si que hi ha hagut bastants ferits amb cremades i problemes respiratoris.
2)Us deixo les meves fotos del Gran Premi. Són de la jornada del dissabte. Podeu veure més fotos fetes per l’equip de Fórmula1EnCatalà al nostre Flickr en HD.
3)Referent a la jornada del dissabte. Us deixo el vídeo de Hamilton al Canadà empenyent al seu cotxe. Producció de Fórmula1EnCatalà.
Ara sí, els semàfors!
Red Bull: Feia molt temps que no els veiem tan perduts.
Jenson Button, Felipe Massa i Mark Webber: Dia MOLT gris “dels segons”.
Molt poca gent! L’assistència de públic al Circuit de Catalunya ha estat realment discreta.
Els stewards del Circuit de Catalunya: Se l’han jugada en més d’una ocasió per no haver de treure el Safety Car. Ho he vist en directe, un espectacle!
Pastor Maldonado: Simplement, sobren les paraules.
Fernado Alonso i Ferrari: Per haver col·locat un Ferrari de nou en una posició TOP. Hi ha hagut realment una evolució important?
Lewis Hamilton: Per sortir últim i acabar davant del seu company d’equip.
Lotus i Kimi Räikkönen: Per confirmar que estan a dalt de tot, lluitant per victòries.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volt. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | 01:39:09.145 | 1 | 66 |
2 | 18 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 3″195 | 2 | 66 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 3″884 | 4 | 66 |
4 | 12 | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 14″799 | 3 | 66 |
5 | 10 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 64″641 | 9 | 66 |
6 | 8 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 67″576 | 7 | 66 |
7 | 6 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 77″919 | 6 | 66 |
8 | 4 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 78″140 | 24 | 66 |
9 | 2 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 85″246 | 10 | 66 |
10 | 1 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 1 vuelta | 13 | 65 |
11 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 1 vuelta | 11 | 65 | |
12 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 1 vuelta | 14 | 65 | |
13 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 1 vuelta | 15 | 65 | |
14 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 1 vuelta | 12 | 65 | |
15 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 1 vuelta | 16 | 65 | |
16 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 19 | 65 | |
17 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 18 | 65 | |
18 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 2 vueltas | 21 | 64 | |
19 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 3 vueltas | 22 | 63 | |
RET | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 29 vueltas | 5 | 37 | |
RET | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 31 vueltas | 20 | 35 | |
RET | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 44 vueltas | 23 | 22 | |
RET | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 54 vueltas | 17 | 12 | |
RET | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 54 vueltas | 8 | 12 |
Salut i benzina!
Com a membre del col·lectiu d'Oficials de Cursa del Circuit de Catalunya, i que a més m'ha tocat sortir en l'accident de Schumacher a recollir peces al final de la recta, us agraeixo que ens hagueu anomenat a l'article. És la nostra una feina arriscada però molt maca de fer, tot i no sempre estar reconeguda pel públic.