Cada nova cursa d’aquesta temporada, va confirmant que estem davant d’un dels millors i més emocionants campionats dels últims anys.
Aquest cap de setmana s’ha batut una nova marca amb la victòria de Mark Webber, superant l’anterior de les temporades 1975 i 1983, amb un sisè guanyador a les sis primeres curses del campionat.
Un any més la cursa de Mònaco no ens ha defraudat i ja de bon començament en la primera corba amb l’incident de Romain Grosjean, que ha provocat la sortida del Safety Car, ha estat una gran premi que ens ha tingut clavats a la cadira de principi a fi.
També seguint la tradició, s’han vist moltes retirades ( un total de nou pilots ) i forces incidents de cursa. Hem de destacar a Sergio Pérez que s’ha vist involucrat en varis, tot i que ell ha aconseguit acabar la carrera.
Centrant-nos en la cursa, hem de destacar la victòria de Mark Webber que ha sabut mantenir la primera posició que va obtenir ahir a la classificació ( gràcies a la sanció de Michael Schumacher per l’incident del gran premi de Catalunya) de principi a fi de la cursa.
Incident entre Grosjean i Schumacher al inici de cursa |
Nico Rosberg també ha fet una cursa molt consistent, mantenint la segona posició i que a més de perseguir de prop durant tota la carrera a Mark Webber, ha tingut que vigilar pel retrovisor, primer a Hamilton i després a Alonso.
La possibilitat de pluja, ha estat planejant durant gran part de la cursa, però no ha estat fins a les últimes voltes quan ha començat a ploure i ens ha regalat un emocionant final, amb els sis primers pilots molt compactats i esperant una errada de qualsevol dels contrincants per poder guanyar posicions.
Fernando Alonso ha fet una cursa molt intel·ligent, avançant a Grosjean a la sortida i després a Lewis Hamilton a la primera parada a box i posicionant-se en una tercera posició, que només a perillat quan Vettel ha estat a la primera posició i planava la possibilitat de pluja a mitja cursa, cosa que hauria beneficiat al pilot alemany, que havia sortit amb els pneumàtics més durs i que s’hauria estalviat de calçar els super-tous, passant directament als intermedis.
Tres equips diferents al podi, demostrant la gran igualtat d’aquest any. |
En l’aspecte que aquest any s’ha vist una unanimitat total en els equips, ha estat en les estratègies, ja que tots han optat per una sola parada a boxes i l’única diferència, l’hem vist en pilots com Vettel o Button que han optat per sortir amb les gomes més dures.
Al pilot alemany, aquesta estratègia li ha permès colocar-se en una meritòria quarta posició davant Hamilton, però en canvi per Button ha estat un malson, al sortir darrera Kovalainen, que l’ha tret de polleguera al no poder adelantar-lo, fins que finalment a fet una virolla intentant-ho i s’ha quedat fora de cursa.
El DRS com ja era previsible, no ha tingut un paper decisiu en cap moment de la cursa, degut a que la recta d’arribada és molt curta i era fàcil defensar-se amb el KERS.
Qui a mantingut la seva mala sort al circuit de Mònaco, ha estat Pedro de la Rosa, que ha quedat fora de cursa de bon principi, al ser envestit per Pastor Maldonado a la primera corba i que també ha estat la culminació d’un cap de setmana desastrós per el pilot veneçolà.
En definitiva, una cursa emocionant com ens té acostumats el circuit monegasc, amb un altre guanyador diferent i un Fernando Alonso que se’n va líder en solitari del campionat cap a la propera cursa de Canadà.
Anem pels semàfors.
Mark Webber per fer una cursa impecable i saber mantenir la primera posició de principi a fi de la cursa.
Fernando Alonso i Felipe Massa. Sembla que Ferrari va trobant el bon camí. Bona estratègia d’Alonso i cursa consistent del brasiler.
Sebastian Vettel. Un bona estratègia, que si hagués plogut a meitat de cursa, podria haver-li fet guanyar el gran premi.
Equip Renault. S’havien generat moltes esperances amb l’equip després del paper que van fer a Catalunya, però finalment només ha pogut aconseguit un modest novè lloc per Kimi Räikkönen i Romain Grosjean ha quedat fora de cursa a la primera corba.
Michael Schumacher. Després d’una volta fantàstica el dissabte, amb problemes a la sortida per l’incident amb Grosjean ( que no ha estat culpa de l’alemany), ha fet una cursa fluixeta i finalment ha tingut que abandonar per problemes tècnics.
Sergio Pérez amb un conducció massa agresiva i al límit, que l’ha portat a estar involucrat en varis incidents de cursa.
L’equip Toro Rosso, ha fet una pifiada descomunal amb Jean-Eric Vergne, al posar-li els pneumàtics intermitjos a final de cursa, fent-li perdre posicions i qualsevol possibilitat de puntuar.
Classificació final de la cursa
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | 01:46:06.557 | 01 | 78 |
2 | 18 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 0″643 | 02 | 78 |
3 | 15 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 0″947 | 05 | 78 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 1″343 | 09 | 78 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 4″101 | 03 | 78 |
6 | 8 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 6″195 | 07 | 78 |
7 | 6 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 41″500 | 14 | 78 |
8 | 4 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 42″500 | 10 | 78 |
9 | 2 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 44″000 | 08 | 78 |
10 | 1 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 44″500 | 13 | 78 |
13 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 1 vuelta | 24 | 77 | |
11 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 1 vuelta | 16 | 77 | |
12 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 vuelta | 17 | 77 | |
15 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 19 | 77 | |
16 | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 2 vueltas | 22 | 76 | |
RET | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | + 8 vueltas | 12 | 71 | |
RET | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 13 vueltas | 15 | 66 | |
RET | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 14 vueltas | 21 | 65 | |
RET | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 15 vueltas | 06 | 64 | |
RET | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 63 vueltas | 18 | 16 | |
RET | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 73 vueltas | 11 | 06 | |
RET | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | 20 | 01 | ||
RET | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | 23 | 01 | ||
RET | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | 04 | 01 |
Salut i benzina