Apostofolant!!! Acostumats a unes últimes curses del 2011 avorrides i intranscendents el 2012 ha començat amb una tònica totalment diferent: emoció i lluita. Al cap i a la fi, després de 58 voltes, la cursa ha acabat amb una diferència de menys de 5 segons entre els primers quatre classificats. El thriller ha perdurat fins l’últim moment amb canvis a la classificació fins i tot en la darrera volta.
La cursa ha tingut molts punts d’interès diferents: la moderada lluita entre els Mclaren, les remuntades de Fernando Alonso i Kimi Räikkonen i l’actuació de Pastor Maldonado i dels Sauber en són exemples. Personalment m’ho he passat molt bé, i són d’aquells dies que estas content d’haver-te despertat a les 6:50 un diumenge. Això, per sobre de tot, és bo per la Fórmula 1.
De la cursa se’n poden destacar varies coses. Anem pas per pas. Comencem pels principals protagonistes: l’equip Mclaren. Fantàstic paper dels seus dos pilots durant tot el cap de setmana i excel·lent estratègia i política d’equip. La lluita ha estat neta entre els dos anglesos, però no fins al punt absurd de posar en perill un quasi-doblet. Com ja va sent la costum últimament, Hamilton va robar la cartera al Jenson al dissabte, però els diumenges són els dies de Button. Sortida impecable i cap error.
Excel·lent treball d’equip dels de Woking. La millor parella de pilots diuen…
Red Bull ha minimitzat les pèrdues en un circuit que no s’hauria d’adaptar especialment al seu monoplaça. La meva opinió: Red bull segueix tenint almenys un dels dos millors cotxes. Al dissabte semblava que havien perdut molta força, però per mi encara son els favorits per la cursa de Malàisia i pel campionat. No haurem d’esperar gaire per a saber-ho.
Hi han coses que NO han canviat: Vettel quan no té el dia acaba segon…
El que si és cert és que aquest cotxe ja no va sobre rails. El cotxe segueix sent ràpid, però es veu més difícil de conduir. Hem vist Vettel sortir de pista varies vegades en el transcurs del cap de setmana. Si bé és cert que tots els equips han perdut carga aerodinàmica, en la meva opinió Red Bull ha estat dels equips que més ho ha notat. De tot això me n’alegro. M’encanta que Red Bull estigui “a la lluita”, però no m’agrada que hi estigui ell sol com va passar l’any passat.
Qui de moment no està per gaires lluites és Ferrari, almenys a les posicions capdavanteres. Desfeta considerable de l’equip Ferrari. L’Scuderia se’n va d’Austràlia amb molts tifossi amb el cap abaixat. El cotxe pinta un desastre.Veurem si l’equip és capaç de millorar a passos agegantats. L’any passat no ho va fer. Tenen un xassís nou per Barcelona diuen… Per mi l’únic que ha donat la talla ha estat Fernando Alonso. Hi hagut moments on fins i tot ha lluitat pel podi. Amb els tous ha estat molt més competitiu que amb els durs. El cotxe no va, però almenys funciona bé a les sortides, és millor que res.
Veient la cursa d’avui un es pregunta: Què faria Ferrari sense Fernando
Alonso? el paper de Massa ha estat lamentable, la diferència entre els
dos pilots de l’Scuderia és molt més gran que quan hi havia Schumacher, i
evidentment que quan hi havia Räikkönen. La meva opinió: Massa no ha
tornat a ser el mateix des de l’accident d’Hongria.
Alonso? el paper de Massa ha estat lamentable, la diferència entre els
dos pilots de l’Scuderia és molt més gran que quan hi havia Schumacher, i
evidentment que quan hi havia Räikkönen. La meva opinió: Massa no ha
tornat a ser el mateix des de l’accident d’Hongria.
No sé jo si el tema està per brindar…
Entrem ara a la zona “dubtes”. Personalment encara no veig clar els rols de Mercedes i Lotus (antiga Renault) en aquest campionat. Crec que el prudent és veure on queden posicionats d’aquí unes curses. És típic de cada any que aquest tipus d’equips comencin molt fort i després es desinflin. Temps al temps.
Els primers semàfors de la temporada:
Scuderia Ferrari i Felipe Massa: Als italians els hi està costant molt tornar a estar a dalt de tot. De Massa millor no en parlem…
Lotus i Mercedes: Dissabte semblava que s’haguessin de menjar el món, diumenge al final, sigui pel què sigui, res de res. A Malàisia sabrem realment “on estan”.
Kimi Räikkönen: Fantàstica remuntada, sobretot després de tant temps fent rallies o corrent en ovals!
Mclaren: Molt bon treball de tot l’equip. Button comença aquest any sabent que pot guanyar a Hamilton.
Williams: Si no hagués estat per la nata de Pastor Maldonado a l’última volta haurien fet més punts a Melburne que en tota la temporada passada.
Red Bull: La meva opinió és que encara repartiran el bacallà, però els hi costarà més.
I el semàfor verd més gran…
Un campionat obert
Prou dictadures esportives. Estarà bé tenir varis pilots lluitant pel títol.
Per cert, felicitats per els vostres pronòstics de la Superporra. Molts heu sumat molts punts, i els que no ja sabeu que tindreu l’oportunitat de remuntar-ho ja al següent cap de setmana.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Parr. | Volt. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | 1:34’09″565 | 2 | 58 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 2″139 | 6 | 58 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 4″075 | 1 | 58 |
4 | 12 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 4″547 | 5 | 58 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 21″565 | 12 | 58 |
6 | 8 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 36″766 | 13 | 58 |
7 | 6 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 38″014 | 17 | 58 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 39″458 | 22 | 58 |
9 | 2 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 39″556 | 10 | 58 |
10 | 1 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 39″737 | 15 | 58 |
11 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 39″848 | 11 | 58 | |
12 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 57″648 | 7 | 58 | |
13 | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 1 vuelta | 8 | 57 | |
14 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 vuelta | 20 | 57 | |
15 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 5 vueltas | 21 | 53 | |
16 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 6 vueltas | 14 | 52 | |
RET | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 12 vueltas | 16 | 46 | |
RET | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 20 vueltas | 18 | 38 | |
RET | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 24 vueltas | 19 | 34 | |
RET | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 48 vueltas | 4 | 10 | |
RET | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 57 vueltas | 3 | 01 | |
RET | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 58 vueltas | 9 | 00 | |
– | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | ||||
– | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 |
Salut i benzina