Quasi sense temps per assimilar el nou campió del món de la temporada 2011 (tot i que ja feia unes quantes curses que només era qüestió de saber quan ho seria) i amb un Sebastian Vettel que encara deu estar de ressaca per les celebracions, aquest cap de setmana ja tornem a tenir gran premi de Fórmula 1 al circuit de Yeongam a Corea.
Amb el campionat de constructors encara en joc (que també només és qüestió de temps que sigui per a l’equip Red Bull ) i el subcampionat de pilots, que vista la seva progressió en les últimes curses no crec que se li escapi a Jenson Button, arribem a aquest circuit que celebra la seva segona edició. Esperem que hagi solucionat les mancances de l’any passat (que per altre banda són normals per un circuit en la seva primera edició). El circuit té la particularitat de ser un circuit dels anomenats híbrids, ja que combina una part de circuit permanent i una altre part provisional més de tipus urbà en la zona del port. El circuit té una allargada de 5.450 metres i un desgast de pneumàtics mig i on com no podia ser d’una altre manera en un circuit modern, hi trobem la mà de Hermann Tilke com a arquitecte principal.
Circuit del gran Premi de Corea
|
Per aquesta cursa Pirelli portarà els seus pneumàtics tous i durs (que han portat tants mals de caps als de Ferrari).
Tot i que el circuit consta de tres rectes i que s’havia parlat de la possibilitat de que hi hagués més d’una zona de DRS (com ja ha passat en altres premis aquesta temporada), finalment la FIA ha optat per una sola zona a la recta més llarga entre el revolt dos i tres del circuit per qüestions segons ells de seguretat.
L’any passat, vam poder gaudir d’una cursa bastant animada, començant per les presses que van haver-hi per tenir el circuit apunt (algunes parts secundàries encara no estaven acabades). Vam tenir una pluja forta durant la cursa, un safety car per l’accident de Mark Weber, el trencament de motor de Sebastian Vettel i problemes de lliscament per tots. La cursa va acabar amb la victòria de Fernando Alonso, però la gran diferència del 2010, és que en aquella cursa hi havia cinc pilots amb possibilitats de guanyar el campionat del món, mentre que aquest any arribem amb quasi tot el peix venut.
Amb tota seguretat, tot hi tenir el campionat del món a la butxaca, Sebastian Vettel anirà a totes per poder aconseguir una nova Pole, guanyar la cursa i començar així a definir les seves pròpies marques, amb l’avantatge de poder arriscar sense tenir res a perdre.
Ferrari i McLaren lluitaran per la segona posició al campionat |
McLaren i Ferrari continuaran lluitant per les segones posicions del campionat. Per una banda en el campeonat de pilots Jenson Button porta unes últimes curses fantàstiques, encara que no es pot despistar amb Fernando Alonso disposat a guanyar alguna cursa més abans de finalitzar la temporada. Per l’altre banda, en el cas del campionat de constructors, l’equip anglès ho té molt més de cara amb l’avantatge del que disposen a aquestes alçades.
En la lluita pel campionat de constructors, també hi té molt a dir el paper que facin Lewis Hamilton i Felipe Massa, que últimament tenen una estranya atracció entre els seus monoplaces.
També serà interessant veure si segueixen progressant pilots com Michael Schumacher o Brunno Senna que a les últimes curses estan fent un gran pilotatge i a veure si Jaume Alguersuari pot tornar a puntuar.
En definitiva una cursa en la que encara que ja tinguem campió del món, crec que podrem gaudir de l’emoció de la Formula 1 i passar una bona estona tots els que estem malalts per aquest esport.
Horaris del Gran Premi de Corea 2011
- Primers entrenaments lliures : Divendres 14 d’Octubre a les 03.00 h.
- Segons entrenaments lliures : Divendres 14 d’Octubre a les 07.00 h.
- Tercers entrenaments lliures : Dissabte 15 d’Octubre a les 04.00 h.
- Sessió de classificació: Dissabte 15 d’Octubre a les 07.00 h.
- Cursa Gran Premi: Diumenge 16 d’Octubre a les 08.00 h.
Salut i Benzina