Com ja ha passat en altres sessions de classificació, semblava per moments que Lewis Hamilton, o fins i tot Fernando Alonso poguessin prendre la primera posició al pilot alemany. Però a l’última volta Vettel els ha acabat traient 3 dècimes a tots, i ja és a una pole d’igualar el rècord de poles en
una temporada que manté Nigel Mansell des de l’any 1992.
Lewis Hamilton ha estat segon, però degut a la penalització d’ahir divendres per fer el millor temps amb banderes grogues, sortirà cinquè. Aixó perjudica Mark Webber, que sortirà segon i per la part bruta, i beneficia Fernando Alonso, que serà tercer. Qui també puja un lloc gràcies a Hamilton és el seu company Jenson Button, que ha estat l’únic dels pilots de Red Bull, Ferrari o McLaren que ha hagut d’usar el pneumàtic tou a la Q1.
Felipe Massa ha quedat sisè i no ha pogut fer el seu últim intent a la Q3 després de trencar la suspensió davantera dreta del Ferrari al piano de la corba 9 i sortir-se de la pista, afortunadament sense conseqüències. Nico Rosberg ha estat setè, amb Adrian Sutil vuitè i els dos Toro Rosso, Buemi davant d’Alguersuari, tancant el top ten, en una actuació esperançadora pels de Faenza.
Vitaly Petrov ha fet el mateix temps que Alguersuari a la Q2, 1.26:319, però com que el pilot català l’havia fet abans, Petrov ha quedat 11è, posició que es transformarà en la setzena al aplicar-li la penalització de 5 llocs que va rebre a Corea per xocar contra Michael Schumacher. Precisament el Kàiser ocuparà el lloc de Petrov, seguit de Paul di Resta, Pastor Maldonado, Bruno Senna i Rubens Barrichello. Al dissetè lloc hi trobem Sergio Pérez, però el “Checo” també perd tres posicions a la graella pel mateix motiu que Hamilton.
El company de Pérez, Kamui Kobayashi, havia estat el pilot que, juntament amb els dels equips nous, havia quedat eliminat a la Q1. Darrere seu, el tàndem habitual de Heikki Kovalainen i Jarno Trulli amb els Lotus. Vint-i-unè ha estat Narain Karthikeyan en el seu retorn a HRT. El pilot indi havia superat Daniel Ricciardo i els dos Virgin, però ha estat també penalitzat per molestar a Michael Schumacher a la Q1. Cal remarcar també que Timo Glock no ha pogut completar la Q1 degut a problemes amb el canvi.
Així doncs, amb Vettel al davant, cal esperar una victòria de l’alemany, mentre que pel podi la lluita es preveu intensa. El pneumàtic dur és prop de dos segons més lent que el tou, així que probablement els equips intentaran posar-lo al final de la cursa, i quan menys voltes millor. Sembla difícil que algú des del darrere pugui intentar una estratègia de menys aturades amb els durs.
I avui en comptes de posar la graella amb els temps posaré com sortiran demà, doncs amb tantes penalitzacions es difícil aclarar-se…
01. VET
02. WEB
03. ALO
04. BUT
05. HAM (perd tres llocs per fer volta ràpida amb banderes grogues)
06. MAS
07. ROS
08. SUT
09. BUE
10. ALG
11. MSC
12. DIR
13. MAL
14. SEN
15. BAR
16. PET (perd cinc llocs per xocar amb Schumacher a Corea)
17. KOB
18. KOV
19. TRU
20. PER (perd tres llocs per fer volta ràpida amb banderes grogues)
21. DAM
22. RIC (perd cinc llocs per canviar la caixa de canvis)
23. KAR (perd cinc llocs per molestar a Schumacher durant la Q1)
24. GLO (continua últim per no haver pogut marcar un temps dins del 107%)