Gairebé una setmana després del GP de Corea ens arriba aquesta crònica, en primer lloc unes petites reflexions. Sabeu, jo sóc monitor de Ciclo Indoor (spinning, el rotllo de les classes col·lectives amb música i bicicletes amb volant d’inèrcia), a les classes, sempre els hi dic als clients que la capacitat per seguir o no seguir el ritme de la classe (normalment molt elevat) no és troba a la potència de les cames, ni a la fortalesa del cor, sinó dins del cap. Tot està al cap. El fet que ells puguin o no puguin acabar la classe en condicions està allà dins i no pas enlloc més. Sempre els dic que es visualitzin a ells mateixos seguint el ritme, acabant triomfals la clase i que així i només així aconseguiran aquells esbufecs útlims que un cop arribats a la prima línia vermella, acoten la distància entre la victòria i la derrota.
Què vull dir amb tot això? El mateix succeeix a la Fórmula 1, aquelles centèssimes que falten per determinar qui s’enduu el primer, segon, tercer, quart lloc de la graella, estan, molt sovint en aquesta tensió mental. És evident que tots els pilots han perdut ja aquest extra: el campionat està dat i beneit. Per aquest motiu, excepte lluites internes com la del Hamiton contra Hamilton, poca més pulsió de victòria veurem aquest any a part de la d’un jove alemany que es vol menjar el món.
I és que Sebastian Vettel s’ha fet amb una altra victòria. Sembla cosa fàcil però, si ho comparem amb l’actitud de Jenson Button al 2009, podem veure com, el que Sebastian vol Sebastian ho tindrà. Pel que fa a la resta de la cursa, tot i l’emoció de la mateixa, no hi va haver-hi grans balls vers la situació inicial, almenys després de les primeres corbes i és que un espectador que hagués vist la sortida i el final, poc s’hauria extranyat. Qui dubta avui en dia que ningú pot amb els Red Bull? Ja són, també, campions del món de constructors. Sort en tenim del duel entre Webber i Hamilton que ha mantingut la tensió de l’espectador amb les seves lluites en paral·lel. El Fernando aquesta vegada, tot i la remuntada amb el seu últim stint, ha tornat a mostrar les flaqueses del Ferrari i la seva falta de velocitat punta i en fí, de tot en general.
Toro Rosso s’ha mostrat consistent i gràcies a déu, el nostre Jaume, o Jaime com vulgueu, encara més i amb el luxe d’avançar un Mercedes a l’última volta, es situa ja, molt per damunt de Buemi en la classificació. Increïble i remarcable actuació de Heikki Kovalainen, al qui ben de segur, li donarem un semàfor. Cursa per oblidar dels Renault qui a més, a través de Petrov, han fet fora de la cursa al kaiser.
Ah i per si no ens havia quedat clara l’exhibició, i la superioritat (allò que diem, que si es reserva, que si no, que si no pot més), Vettel ha fet la volta ràpida a l’última volta, quan bé… ja portava un bon marge amb Hamilton: ganes de trencar totes les estadístiques suposo.
Sebastian Vettel: Un caníbal, com Schumacher.
Lewis Hamilton: Redemptor.
Heikki Kovalainen: Uau, catorzena posició amb un Lotus.
Mark Webber: El segon d’abord.
Felipe Massa: Una cursa en la que semblava que podia estar per davant del Fernando…
Lotus Renault: Entre les passades de frenada de Bruno Senna i el desastre de Vitaly…
Pos. | Pts. | Piloto | Dor. | Equipo | Chasis | Tiempo | Parr. | Vuel. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB7 | 1:30’01″994 | 2 | 55 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 3 | McLaren | MP4-26 | + 12″019 | 1 | 55 |
3 | 15 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB7 | + 12″477 | 4 | 55 |
4 | 12 | Jenson Button | 4 | McLaren | MP4-26 | + 14″694 | 3 | 55 |
5 | 10 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | 150º Italia | + 15″689 | 6 | 55 |
6 | 8 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | 150º Italia | + 25″133 | 5 | 55 |
7 | 6 | Jaime Alguersuari | 19 | Toro Rosso | STR6 | + 49″538 | 11 | 55 |
8 | 4 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes GP | MGP W02 | + 54″053 | 7 | 55 |
9 | 2 | Sébastien Buemi | 18 | Toro Rosso | STR6 | + 62″762 | 13 | 55 |
10 | 1 | Paul di Resta | 15 | Force India | VJM04 | + 68″602 | 9 | 55 |
11 | Adrian Sutil | 14 | Force India | VJM04 | + 71″229 | 10 | 55 | |
12 | Rubens Barrichello | 11 | Williams | FW33 | + 93″068 | 18 | 55 | |
14 | Heikki Kovalainen | 20 | Lotus | T128 | + 1 vuelta | 19 | 54 | |
15 | Kamui Kobayashi | 16 | Sauber | C30 | + 1 vuelta | 14 | 54 | |
16 | Sergio Pérez | 17 | Sauber | C30 | + 1 vuelta | 17 | 54 | |
17 | Jarno Trulli | 21 | Lotus | T128 | + 1 vuelta | 20 | 54 | |
18 | Timo Glock | 24 | Virgin Racing | VR-02 | + 1 vuelta | 21 | 54 | |
19 | Daniel Ricciardo | 22 | Hispania | F111 | + 1 vuelta [**] | 24 | 54 | |
20 | Jerome d’Ambrosio | 25 | Virgin Racing | VR-02 | + 1 vuelta | 22 | 54 | |
21 | Vitantonio Liuzzi | 23 | Hispania | F111 | + 3 vueltas | 23 | 52 | |
RET | Pastor Maldonado | 12 | Williams | FW33 | + 25 vueltas | 16 | 30 | |
RET | Vitaly Petrov | 10 | Lotus Renault | R31 | + 39 vueltas [*] | 8 | 16 | |
RET | Michael Schumacher | 7 | Mercedes GP | MGP W02 | + 40 vueltas | 12 | 15 |