Crònica GP de Corea: El que Vettel vol, Vettel té

Noi, ja ens falten dits

Gairebé una setmana després del GP de Corea ens arriba aquesta crònica, en primer lloc unes petites reflexions. Sabeu, jo sóc monitor de Ciclo Indoor (spinning, el rotllo de les classes col·lectives amb música i bicicletes amb volant d’inèrcia), a les classes, sempre els hi dic als clients que la capacitat per seguir o no seguir el ritme de la classe (normalment molt elevat) no és troba a la potència de les cames, ni a la fortalesa del cor, sinó dins del cap. Tot està al cap. El fet que ells puguin o no puguin acabar la classe en condicions està allà dins i no pas enlloc més. Sempre els dic que es visualitzin a ells mateixos seguint el ritme, acabant triomfals la clase i que així i només així aconseguiran aquells esbufecs útlims que un cop arribats a la prima línia vermella, acoten la distància entre la victòria i la derrota.

Què vull dir amb tot això? El mateix succeeix a la Fórmula 1, aquelles centèssimes que falten per determinar qui s’enduu el primer, segon, tercer, quart lloc de la graella, estan, molt sovint en aquesta tensió mental. És evident que tots els pilots han perdut ja aquest extra: el campionat està dat i beneit. Per aquest motiu, excepte lluites internes com la del Hamiton contra Hamilton, poca més pulsió de victòria veurem aquest any a part de la d’un jove alemany que es vol menjar el món.

I és que Sebastian Vettel s’ha fet amb una altra victòria. Sembla cosa fàcil però, si ho comparem amb l’actitud de Jenson Button al 2009, podem veure com, el que Sebastian vol Sebastian ho tindrà. Pel que fa a la resta de la cursa, tot i l’emoció de la mateixa, no hi va haver-hi grans balls vers la situació inicial, almenys després de les primeres corbes i és que un espectador que hagués vist la sortida i el final, poc s’hauria extranyat. Qui dubta avui en dia que ningú pot amb els Red Bull? Ja són, també, campions del món de constructors. Sort en tenim del duel entre Webber i Hamilton que ha mantingut la tensió de l’espectador amb les seves lluites en paral·lel. El Fernando aquesta vegada, tot i la remuntada amb el seu últim stint, ha tornat a mostrar les flaqueses del Ferrari i la seva falta de velocitat punta i en fí, de tot en general.

Petrov i Schumacher, per amenitzar la crònica

Toro Rosso s’ha mostrat consistent i gràcies a déu, el nostre Jaume, o Jaime com vulgueu, encara més i amb el luxe d’avançar un Mercedes a l’última volta, es situa ja, molt per damunt de Buemi en la classificació. Increïble i remarcable actuació de Heikki Kovalainen, al qui ben de segur, li donarem un semàfor. Cursa per oblidar dels Renault qui a més, a través de Petrov, han fet fora de la cursa al kaiser.

Ah i per si no ens havia quedat clara l’exhibició, i la superioritat (allò que diem, que si es reserva, que si no, que si no pot més), Vettel ha fet la volta ràpida a l’última volta, quan bé… ja portava un bon marge amb Hamilton: ganes de trencar totes les estadístiques suposo.



Sebastian Vettel: Un caníbal, com Schumacher.
Lewis Hamilton: Redemptor.
Heikki Kovalainen: Uau, catorzena posició amb un Lotus.



Mark Webber: El segon d’abord.
Felipe Massa: Una cursa en la que semblava que podia estar per davant del Fernando…




Lotus Renault: Entre les passades de frenada de Bruno Senna i el desastre de Vitaly…

Pos. Pts. Piloto Dor. Equipo Chasis Tiempo Parr. Vuel.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 1:30’01″994 2 55
2 18 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 + 12″019 1 55
3 15 Mark Webber 2 Red Bull RB7 + 12″477 4 55
4 12 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 + 14″694 3 55
5 10 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia + 15″689 6 55
6 8 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia + 25″133 5 55
7 6 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 + 49″538 11 55
8 4 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 + 54″053 7 55
9 2 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 + 62″762 13 55
10 1 Paul di Resta 15 Force India VJM04 + 68″602 9 55
11 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 + 71″229 10 55
12 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 + 93″068 18 55
14 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 + 1 vuelta 19 54
15 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 + 1 vuelta 14 54
16 Sergio Pérez 17 Sauber C30 + 1 vuelta 17 54
17 Jarno Trulli 21 Lotus T128 + 1 vuelta 20 54
18 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 + 1 vuelta 21 54
19 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 + 1 vuelta [**] 24 54
20 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 + 1 vuelta 22 54
21 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 + 3 vueltas 23 52
RET Pastor Maldonado 12 Williams FW33 + 25 vueltas 16 30
RET Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 + 39 vueltas [*] 8 16
RET Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 + 40 vueltas 12 15