Crònica Pole Position del Gran Premi de Bèlgica: Pole boja, però hi ha coses que mai canvien

En una sessió de classificació on la pluja fa acte de presència només poden passar dues coses: que sigui una màquina de fer son i de les grosses on cap pilot surti a pista i els comentaristes no sàpiguen què explicar o bé que els pilots estiguin constantment rodant i millorant els seus temps. Aquesta segona situació ha estat el cas, sobretot en la Q2 i també la Q3.

Una pole boja gairebé sempre va acompanyada d’un resultat també una mica boig on sempre hi ha víctimes. La d’avui ha estat Jenson Button, qui no ha pogut passar a la Q3. De totes maneres no podem descartar per demà al que és el millor pilot que hi ha actualment quan les circumstàncies surten de l’habitual. L’anglès per això no té massa sort a aquest fantàstic traçat, ja que els dos últims anys ha hagut d’abandonar després de que algú o altre si li fotés a sobre. Qui tampoc ha estat massa afortunat ha estat l’asturià Fernando Alonso, que sortirà amb una discretíssima vuitena posició mentre que el seu company d’equip ho farà en la quarta. A les declaracions post cursa l’he vist excessivament conformista.

Però en les situacions boges sempre que hi ha víctimes hi ha també afortunats. Només hem de veure la brillant classificació de l’Alguersuari, i la sorprenent (fins i tot desconcertant) posició de Bruno Senna. En la seva etapa per HRT el vaig veure un pilot molt gris, potser la seva oportunitat arribarà de la mà de Renault i aquí podrà demostrar el què val. Permeteu-me els meus dubtes, a vegades penso que el problema que té aquest noi és que massa gent el compara amb el seu tiet.

Dos coses més no ens podem deixar de comentar: la maniobra de Lewis Hamilton i l’abandonament de Schumacher.

Realment aquest segon any del Kaiser a Mercedes està sent pitjor que l’any del seu retorn. Després de que ens venguessin que al segon any el Michael ja hauria influït molt en el desenvolupament del cotxe i que a Mercedes tindrien un monoplaça punter veiem que, no només no ha passat el promès, sinó que l’equip va pitjor que l’any passat. Ja sabeu que diuen que “les segons parts mai van ser bones” i ja tots tenim dubtes que la tornada del Michael no esdevingui els pitjors anys de la seva carrera, anys grisos, sense títols ni premis. Per si no fos poc, al seu 20é aniversari a la Fórmula, sortirà últim perquè no li han muntat la roda bé. De debò, pobre Michael… M’apiado d’un pilot que al seu dia va ser el meu “arxienemic”



Michael, fent-te el casc com Hamilton no et permetrà poder lluitar amb ell
El tema estrella del dia serà sens dubte Lewis Hamilton amb una maniobra que a priori sembla del tot incomprensible. Ja m’ha semblat forçat l’avançament allà passat el bus-stop, però el que ha fet després no s’entén. És impossible que no l’hagi vist, doncs el tenia davant. Simplement la col·lisió sembla una rabieta que li podria haver costat quedar fora de la Q3. Esperem veure quines declaracions fan els dos protagonistes en fred, perquè jo m’he quedat bastant atònit. La veritat, si no li cau una penalització penso que serà perquè al campionat només li faltaria això.

Em deixo es clar, parlar del poleman! fixeu-vos si és poca notícia que ho deixa ja pel final. La pole l’ha tornat a fer Sebastian Vettel, després d’una volta perfecte i blaaa bla bla bllaaa blaaa blaa. De debò, ja no sabem què explicar!! Red Bull va camí de fer totes les poles de la temporada, caldria mirar estadístiques per veure si això ha passat mai. Estan convertint el dissabte en un dia totalment secundari i avorrit. Tots sabem el mateix: si Vettel està en pista, farà el millor temps. Potser ho farà a l’últim instant però ho farà.



La insuportable solidesa de l’home de les poles…

Gràcies a Déu els diumenges ja són figues d’un altre paner, i de fet Vettel només ha guanyat una de les 5 últimes curses. Veurem què passa demà. SPA és un circuit molt especial, i amés hi ha un 30% de possibilitats de pluja. La cursa serà bona, no us la perdeu.

Temps

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 Renault 1’48″298
2 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 Mercedes 1’48″730
3 Mark Webber 2 Red Bull RB7 Renault 1’49″376
4 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’50″256
5 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’50″552
6 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’50″773
7 Bruno Senna 9 Lotus Renault R31 Renault 1’51″121
8 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’51″251
9 Sergio Pérez 17 Sauber C30 Ferrari 1’51″374
10 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 Renault 1’52″303
11 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 Ferrari 2’04″692
12 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 Ferrari 2’04″757
13 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 Mercedes 2’05″150
14 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 Cosworth 2’07″349
15 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 Mercedes 2’07″777
16 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 Cosworth 2’08″106
17 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 Renault 2’08″354
18 Paul di Resta 15 Force India VJM04 Mercedes 2’07″758
19 Jarno Trulli 21 Lotus T128 Renault 2’08″773
20 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 Cosworth 2’09″566
21 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 Cosworth 2’11″601
22 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 Cosworth 2’11″616
23 Daniel Ricciardo 22 Hispania F111 Cosworth 2’13″077
24 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 Mercedes Sin t’em”o.000
Salut i benzina!