Crònica Pole Position Gran Premi d’Europa: Ens la té jugada…

Austràlia: Vettel pole, Webber tercer. Malàisia, Vettel pole Webber quart. La Xina, Vettel pole, Webber surt el 18. Turquia, Vettel altre cop primer, el seu company d’equip just darrere seu. Catalunya, l’excepció, Webber surt primer, però Vettel ho fa segon i acaba guanyant la cursa. A Mònaco també és Vettel qui es fa amb la pole i Webber només pot ser tercer. A Canadà Vettel novament primer i Webber només pot sortir quart. Demà tot segueix amb la mateixa tònica: Vettel sortirà primer i el Mark darrere seu.

En fi, Red Bull ha fet totes les poles de la temporada, i de les 8 que s’han disputat 7 les ha fet Sebastian Vettel. El Red Bull és clarament el millor cotxe de la graella, però… 7 poles de 8? Ho trobo realment esgarrifant, una exageració. Amés amés, la inevitable comparació amb el seu company és encara més esfereïdora. El Webber només ha pogut superar el jove alemany una sola vegada, la resta de vegades ha rebut pràcticament pallisses i pals del seu company d’equip.


La inevitable imatge dels dissabtes

Vettel és un pilot excepcional, tots ho sabem, però si en una cosa destaca sens dubte és amb les sessions de classificació. Aquest noi rebentarà tots els records, gira com un rellotge de precisió, no s’equivoca mai, sempre aquestes voltes perfectes. Avui, quan ha començat la volta he dit: farà 36.9, tothom m’ha tractat d’exagerat, però l’he clavat, he clavat la dècima, sabia que la cosa no aniria justa. Hom comença a preguntar-se si estem davant d’un dels millors classificadors de la història de la Fórmula 1. És molt fàcil dir que té un cotxe molt ràpid, però les comparacions amb el seu company d’equip l’eleven a l’apoteosi, i cullons, no m’ho puc treure del cap, 7 de 8! L’any passat en va fer 10 de 19 i ja em semblava una burrada! Vettel és “Déu nostre senyor” als dissabtes.

Si ens anem a la resta, és a dir, els mortals, trobem una bona lluita entre els Ferrari i els Mclaren. En les últimes curses no hi ha un “segon equip” definit, i això, és clar, són més bones noticies per a Red Bull. Els italians i els anglesos es barallen per les restes que deixa l’escuderia de la beguda energètica. Demà surten amb el següent ordre: Hamilton, Alonso, Massa i Button. Pot ser interessant si el DRS serveix al traçat valencià. Si no molt em temo que tindrem un Scalextric molt car.


Dissabte? farem el què podrem…

Els seguiran un Rosberg novament davant de Schumacher i un Heidfield novament davant de Petrov. Alguersuari no ha pogut entrar a la Q2 pels pèls, però Buemi sortirà només davant seu.

Esperem aviam com peta això demà, perquè als dissabtes tots sabem que hi ha tot el peix venut. El senyor Sebastian ens la té jugada, ja que ens està esgotant les idees per les cròniques del dissabte!

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 Renault 1’36″975
2 Mark Webber 2 Red Bull RB7 Renault 1’37″163
3 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 Mercedes 1’37″380
4 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’37″454
5 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’37″535
6 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 Mercedes 1’37″645
7 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’38″231
8 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’38″240
9 Nick Heidfeld 9 Lotus Renault R31 Renault 1’38″781
10 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 Mercedes 1’39″034
11 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 Renault 1’39″068
12 Paul di Resta 15 Force India VJM04 Mercedes 1’39″422
13 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 Cosworth 1’39″489
14 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 Ferrari 1’39″525
15 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 Cosworth 1’39″645
16 Sergio Pérez 17 Sauber C30 Ferrari 1’39″657
17 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’39″711
18 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’40″232
19 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 Renault 1’41″664
20 Jarno Trulli 21 Lotus T128 Renault 1’42″234
21 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’42″553
22 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 Cosworth 1’43″584
23 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’43″735 [*]
24 Narain Karthikeyan 22 Hispania F111 Cosworth 1’44″363


Salut benzina, paella i taronges

Un comentari a “Crònica Pole Position Gran Premi d’Europa: Ens la té jugada…

Comments are closed.