Mònaco és una cursa perillosa, però ho és en gran part per una frenada. La sortida del túnel, on avui el Sergio ha tingut el seu greu accident, és un còctel mortal de complicacions: enlluernament per la sortida del túnel, canvi de resant brusc, alta velocitat, asfalt en males condicions, frenada brusca i una mala escapatòria. Gràcies a Déu la FIA ha decidit prohibir-hi el DRS… Només aquest cap de setmana s’hi han registrat tres accidents: Petrov ha aconseguit controlar el cotxe en l’últim instant, Rosberg s’ha escapat del “mur” per uns centímetres… , però el Sergio no ha tingut la mateixa sort i ara està, tot i que fora de perill, en un hospital.
El vehicle que mai hauríem de veure rodar en un circuit…
Si tornem al tema esportiu, Sebastian Vettel (aquí conegut com l’home de les Poles) no ha tornat a deixar opció als seus rivals. Sorprèn especialment el mig segon que li ha tret al seu company d’equip, una distància enorme per un circuit tan petit (haurien set unes 7 dècimes a un altre lloc). Realment Vettel és un pilot absolutament brillant a les sessions de classificació. A hores d’ara no hi ha ningú que rodi ràpid com ell als dissabtes, i si amés li dones un Red Bull…
Mclaren semblava que podria a la Q1 i la Q2. En la Q3 el Jenson ha quedat a 4 dècimes de Vettel, però per davant de Webber. El Hamilton ha tingut bastanta mala sort, ja que la seva volta ràpida s’ha vist clarament perjudicada per Felipe Massa. Tampoc vull crucificar al brasiler, s’ha apartat de seguida que ha tingut la oportunitat, però aleshores ja era massa tard. Em quedo amb el dubte de saber què hauria aconseguit Hamilton, possiblement l’hauríem vist a un parell de dècimes de Vettel. De totes maneres, quedar-te al box a estalviar pneumàtics enlloc de sortir a fer voltes té aquest risc.
Novè no és posició per a Lewis Hamilton. Demà ho té tan negre com la granota que ha utilitzat avui.
Destacar també la vuitena posició de Maldonado (els Williams van bé aquí), i el desencert total en l’actuació de Jaume Alguersuari. El català ha declarat a TV3 que Kobayashi li ha espatllat la volta ràpida i en plan rabieta de nen petit ha decidit que, si a ell li han esgarrat la volta el millor que podia fer era col·lisionar expressament amb el japonès. La idea segons el Jaume és que s’adonés que ell estava al darrere. No només ha tingut els sants cullons de fer-ho sinó que amés ho ha declarat davant les càmeres. També a la premsa internacional:
Pos. | Piloto | Dorsal | Equipo | Chasis | Motor | Tiempo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB7 | Renault | 1’13″556 | |
2 | Jenson Button | 4 | McLaren | MP4-26 | Mercedes | 1’13″997 | |
3 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB7 | Renault | 1’14″019 | |
4 | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | 150º Italia | Ferrari | 1’14″483 | |
5 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes GP | MGP W02 | Mercedes | 1’14″682 | |
6 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | 150º Italia | Ferrari | 1’14″877 | |
7 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes GP | MGP W02 | Mercedes | 1’15″766 | |
8 | Pastor Maldonado | 12 | Williams | FW33 | Cosworth | 1’16″528 | |
9 | Lewis Hamilton | 3 | McLaren | MP4-26 | Mercedes | 1’15″280 | [***] |
10 | Sergio Pérez | 17 | Sauber | C30 | Ferrari | 1’15″482 | [*] |
11 | Vitaly Petrov | 10 | Lotus Renault | R31 | Renault | 1’15″815 | |
12 | Rubens Barrichello | 11 | Williams | FW33 | Cosworth | 1’15″826 | |
13 | Kamui Kobayashi | 16 | Sauber | C30 | Ferrari | 1’15″973 | |
14 | Paul di Resta | 15 | Force India | VJM04 | Mercedes | 1’16″118 | |
15 | Adrian Sutil | 14 | Force India | VJM04 | Mercedes | 1’16″121 | |
16 | Nick Heidfeld | 9 | Lotus Renault | R31 | Renault | 1’16″214 | |
17 | Sébastien Buemi | 18 | Toro Rosso | STR6 | Ferrari | 1’16″300 | |
18 | Heikki Kovalainen | 20 | Lotus | T128 | Renault | 1’17″343 | |
19 | Jarno Trulli | 21 | Lotus | T128 | Renault | 1’17″381 | |
20 | Jaime Alguersuari | 19 | Toro Rosso | STR6 | Ferrari | 1’17″820 | |
21 | Timo Glock | 24 | Virgin Racing | VR-02 | Cosworth | 1’17″914 | |
22 | Jerome d’Ambrosio | 25 | Virgin Racing | VR-02 | Cosworth | 1’18″736 | |
23 | Narain Karthikeyan | 22 | Hispania | F111 | Cosworth | Sin t’em”o.000 | [**] |
24 | Vitantonio Liuzzi | 23 | Hispania | F111 | Cosworth | Sin t’em”o.000 | [**] |
Mare meva, això dels accidents iguals és molt perillós, i el d'en Tonio el dijous va ser també allà. I Això d'en Jaume, en Kamui estava parat perquè tenia 2 cotxes més a davant parats, la culpa va ser del que estava al devant del pelotón, i crec que era un Mercedes amb casc vermell… Es una injusticia que es carreguin la teva qualificació xk alguns creuen que la rascasse es un "APARCAMENT"(gràcies a el Káiser), i a en Jaume li va poder la mala llet, xk en Kamui no li havia fet res.