La cursa de la Xina ha estat una d’aquestes que fan afició. Hi ha hagut de tot: avançaments, duels estratègics, canvis de liderat… la jornada de diumenge no prometia després de la del dissabte, però Shanghai ens ha deleitat amb 90 minuts de fantàstic entreteniment en la que segurament és la millor cursa del país asiàtic.
Vettel no ha pogut guanyar aquesta vegada tot i la encara superior mecànica del seu monoplaça. La sortida i l’estratègia no l’han ajudat en absolut, tot i que hi ha hagut un moment que fins i tot liderava la cursa. Mclaren ja va avisar a Malàisia i avui han donat el cop de puny sobre la taula: Ei! tothom parla de Red Bull, però estem aquí! Els de Woking han entès millor el comportament dels Pirelli i junt amb una perfecte culminació de Hamilton han superat els de la beguda energètica. Avui Mclaren ha set millor que Red Bull, en tots els aspectes. Button també ha estat fantàstic, però clarament superat pel seu company d’equip i compatriota.
Merescuda celebració de taronja!
Però a Red Bull tenen un gran motiu d’alegria: Mark Webber. L’australià ha protagonitzat una espectacular remuntada quedant al final a tant sols 2 segons de Vettel! Webber ha trepitjat el podi amb l’estratègia bona, la dels Mclaren: tres aturades, no dues. La remuntada de Webber no només és motiu d’admiració per l’australià, també ho és per la gent que estudiava la manera de que hi hagin més avançaments. La triple combinació DRS, KERS i Pirellis ho han aconseguit clarament, sobretot el primer. Sense DRS Webber hauria tingut molts més problemes per remuntar de la manera que ho ha fet, tot i que no vull treure-li mèrits!.
Però tu no sorties el divuitè….? Sí noi, compre’t unes ales.
Ferrari? De debò hem de parlar de Ferrari? L’F150 no funciona, és un cotxe lent. Quan es té un cotxe ràpid qualsevol estratègia et deixa més o menys amunt, quan es té dolent et deixa més o menys avall. No hi ha més. No obstant això, si aconsegueixes tenir un cotxe dolent i una estratègia dolenta la caiguda ja és apoteòsica. Realment el problema no ha estat que hagin triat una estratègia a dues parades (ara és molt fàcil dir-ho i altres equips s’han equivocat amb el mateix), el realment preocupat és que hagin tingut al Fernando voltant 3-4 voltes fins a 4 segons més lent que el cap de cursa sense fer-lo entrar. En aquell moment s’haurien d’haver adonat que alguna cosa passava amb el segon joc de pneumàtics (ja sabeu que això dels Pirelli és com un meló, fins que no l’obres no saps com sortirà…). Tot i els temps desastrosos, l’equip ha decidit mantenir-lo a dins per seguir amb aquell primer pla de dues aturades, i amés ho ha fet dues vegades ,al primer pitstop i al segon. L’únic de Maranello que realment ha convençut avui ha set Felipe Massa, perquè Alonso ha tornat a sortir malament per quarta cursa consecutiva (sí, a Abu Dhabi també…). Preocupa i molt la poca capacitat de reacció que té l’equip Ferrari, no s’adapta als canvis que es donen durant la cursa i per això van perdre l’any passat. Potser el problema és que Ferrari és, en general, pitjor equip del què molts ens pensem. Hauré d’escriure un article sobre el tema.
Qui ha donat una passa endavant a la Xina ha estat Mercedes, no hi ha dubte. Van decepcionar a Austràlia i a Malàisia, però avui hi ha hagut un moment que em creia que podien guanyar. Felicitats avui als dos pilots. El Michael té un problema seriós a classificació. Ho soluciona bastant amb bones sortides (la d’avui increïble). Si millora als dissabtes el poden veure prop de Nico, però no davant. Qui ha començat a perdre gas ha estat Renault, avui ja només amb un cotxe als punts. Ja em perdonareu, però Renault cada any fot el mateix, comença fort, però després es va desinflant, i aquest any em sembla que la desinflada arribarà aviat i serà Mercedes qui punxarà el globus.
Rosberg desfent-se del tràfic…
Acabem amb els semàfors!
Ferrari: L’Scuderia va camí d’un altre any en blanc. Necessiten gent nova al box, de debò, tenen gent francament dolenta.
Fernando Alonso: No el podem acusar del desastre d’avui, però comencen a preocupar les sortides de l’asturià.
Lotus Renault: per començar a desinflar-se
Mclaren i Lewis Hamilton: Per donar una lliçó d’estratègia i per executar-la a la perfecció.
Mercedes: Per reflotar quan tothom ja començava a donar-los per morts.
Mark Webber: Classe magistral de pilotatge, paciència i consistència.
DRS: Per fer el que ens van prometre que faria.
Salut i benzina!
Entrades relacionades