Aquesta vegada com els campions: Pole i Victòria per un fantàstic Mark Webber que, al igual que Jenson Button, està vivint una segona joventut.
Avui ha tocat al Marc agafar el cotxe, a les 7:15 ja sona el mòbil, en efecte, és l’hora d’anar cap al Circuit. Agafo cangur perquè el del temps va dir que plouria. Espero que sigui millor que els meteoròlegs de Ferrari o Mclaren. Em poso la meva nova gorra de l’equip de Maranello. Em queda estranya, sobretot després de vestir gorres de Mclaren i Renault durant més d’una dècada.
El pelegrinatge a la nostra Meca es consagra quan arribem a la zona socis. Aquesta vegada encara no ha arribat el Manel. Trobem un lloc més o menys decent tot i haver-hi molta més gent que al dia de la sessió de classificació. Més tard arribarà en Pere, aquesta vegada sense el seu fantàstic proveïment de teca de tota classe.
La sortida ha començat sense massa enrenou, d’on només se’n pot destacar l’espectacular maniobra del jove Jaume Alguersuari (de quinzè a novè!) que avui ha demostrat, aquesta vegada directament al seu públic, que està fet un crack, aconseguint punts tot i haver de complir una penalització. De La Rosa, desgraciadament, no ha tingut la mateixa sort. Ahir vam veure un miratge, el ja conegut com a “carro de polos” del Pere semblava haver millorat, però res, en efecte: miratges.
Però deixant a part l’actuació dels pilots catalans, avui ha estat el dia de Red Bull, i sobretot de Mark Webber. El cotxe suís, motoritzat per Renault, ha desplegat un arsenal de superioritat apoteòsica, superioritat que, val a dir-ho, ja van manifestar en la sessió de classificació. La culminació l’ha dut a terme aquesta vegada un Webber perfecte. L’australià ha fet valia de la seva experiència per demostrar que ell també pot fer “un cap de setmana impecable”. Li ha faltat la volta ràpida pel Hat Trick . Amb aquest resultat puja al carro de candidats al títol mundial, un carro que ,si seguim així, aviat haurà de ser un autobús de dos plantes amb matricula “La Temporada Perfecte”.
L’heroi local, l’asturià Fernando Alonso, ha tingut tota la fortuna que no va tenir a Malàisia, i es que ell sempre creu amb això de que “si tens un mal dia per compensar el destí te’n donarà un de bo”. Avui ha estat rodant pràcticament tota la carrera quart, intentat acostar-se a Vettel però sense aconseguir-ho. Al final l’abandonament d’un, brillant avui, Lewis Hamilton i els problemes de Vettel han permès a l’asturià pujar fins la segona posició. Aquesta vegada la fortuna, acompanyada com sempre d’una execució impecable, el col·loca en segona posició de la classificació dels pilots, a tant sols 3 punts de Button. Al meu parer és qui més profit n’ha tret del Gran Premi, a part dels que venien Merchandising de l’Scuderia es clar…
D’aquest Gran Premi també hem de destacar la conducció del Kaiser, tan del dissabte com del diumenge. El Michael ha tornat a ser el Michael, no el conillet espantat que vam veure a les últimes curses. Fantàstic amb la defensa que ha fet, mantenint a ratlla al Button i al Massa pràcticament tota la carrera. Genial ha estat també l’avançament que ha fet al Jenson Button (just davant nostre), jugada que no ha estat capaç de tornar-li l’anglès amb un cotxe superior. I sabeu què és el millor? El seu esperit competitiu. Les declaracions del Kaiser al baixar-se del monoplaça han estat clares “no podem estar contents, Red Bull ens treu un segon”.
Webber – L’home del cap de setmana es reivindica com a candidat al títol. “Ei! Jo també hi soc!”
Michael Schumacher – El de sempre. Combatiu al màxim. Quanta gent deia allò de “A mi m’agradaria veure Schumacher amb un cotxe inferior lluitant a mitja graella…” bé, avui li han vist.
Mclaren – Tenien un cotxe molt potent a Catalunya, però al final surten amb un resultat pèssim. Amés, no està massa clar què ha passat amb el cotxe de Lewis Hamilton…
Haver-me deixat la càmera de fotos diumenge.
Haver d’esperar un any més per tenir la Fórmula 1 a casa.
Un Frasfuurt val 5 euruuus, i una cervesa 7!!! Laporta dimisión!!!!!
En breu tindreu les fotografies que ha fet un servidor sobre l’event automobilístic més important de l’any al nostre país.