El destí ens crida a Singapur, ahir, Grosjean s’envirolla a la corba 17
Hom recorda com l’any passat l’expectació per aquest gran premi era molta, moltíssima: tots teníem ganes de veure la primera cursa nocturna de la història, tots volíem imaginar quines diferències hi hauria; algunes més subtils que d’altres, seria suficient el sistema d’il·luminació? Afectarien les diferències de la llum natural amb l’artificial a la vista dels pilots? Afectaria el rendiment de tot el personal treballar de nit? Seria un circuit destacable pel que a traçat es refereix?
La cursa de l’any passat per desgràcia ens va deixar una impressió molt, molt falsa: va guanyar Fernando Alonso, es proclamaria així el primer pilot en guanyar un GP nocturn; va guanyar fent trampes (l’equip, bé, 3 membres de l’equip). Un any després l’atenció que ha aixecat el GP torna a ser màxima, però sincerament ara ja ningú es pregunta totes les qüestions que ens preguntàvem l’any passat, a pesar de que estic segur que ni la meitat d’aquestes varen quedar resoltes. Avui tothom es pregunta,
com és possible que Nelsinho Piquet fes el que va fer a la corba 17?
Les conseqüències, sabudes per tothom, han sigut terribles, especialment per a dues coses: per a la F1 i per a Renault. Renault ha perdut dos dels seus patrocinadors principals (tot i que ha els havia de perdre a final de temporada) i ha perdut als seus dos caps principals, Pat Symonds, un històric i enginyer de la F1 i Flavio Briatore un “hulai” històric de la F1. L’altra pèrdua, la de Piquet, ja li ha anat bé.
El campionat arriba a Singapur agitad, agitadíssim. I ja només ens queda una pregunta entre aquesta muntanya russa de variació de les posicions dels pilots, de ventatges d’equips com Force India, pel que sembla esfumades en un circuit on regna la càrrega aerodinàmica, esfumada també la ventatge de McLaren, i fent-nos riure l’amenaça dels Red Bulls, la nostra única esperança (pels que volem una fí de campionat emocionant) és diu Rubens, Rubinho Barrichello; l’ajuda de Massa el va inspirar per guanyar a València; recordem que Massa també anava camí a la victòria a Singapur, camí a posar-se en clar adventatge en el campionat de pilots, un safety car, provocat per un accident d’un tal Nelson li va pendre el lideratge a l’entrar al vòx i a l’equicovcar-se estrepitosament el mecànic que prem el botó de l’antic loly pop automàtic; se li quedaria la manguera de la benzina enganxada, hom recorda aquest moment i acabaria últim.
Irònicament ahir, Grosjean va fer un trompo i gairebé es menja de nou la corba 17;
el destí crida.