Ross va néixer a Manchester, i de bon principi el seu treball no tenia res a veure amb la competició, sinó amb l’energia elèctrica. De fet va estudiar instrumentació i va treballar uns anys com a enginyer en pràctiques en una central nuclear del Regne Unit. No obstant això, a partir d’aquí, tota la seva vida ha estat dedicada a la F1.
Al 1976, quan els monoplaces vestien un motor turbo i la aerodinàmica començava ja a tenir un pes important, Ross Brawn va fitxar per l’equip Williams directament de la mà de Frank Williams. De totes maneres, i al contrari del que molts pensen, no va fer-ho com a enginyer, sinó com a mecànic. No va ser fins 3 temporades més tard, al 1979, quan va ser promocionat a director de I+D en aerodinàmica. Des d’aquell moment, la principal feina de Ross ha estat estudiar el vent.
Els següents anys va passar per Beatrice F1, Arrows, Jaguar i finalment, al 1991, Benetton. Va ser aquí on va néixer un dels binomis més poderosos de la història d’aquest esport: Ross Brawn – Michael Schummacher, un binomi que els va dur a guanyar un total de 7 títols mundials en tant sols 10 anys, i va lluitar pel títol en dos temporades més.
Malgrat guanyar dos mundials a Benetton, l’apogeu del binomi no va ser fins que van arribar a Ferrari, on van guanyar 5 mundials consecutius. El moment que més recordo d’aquesta collita d’èxits va ser al 2005, on van guanyar una carrera a Magny Cours fent un total de 4 parades.
Però Ross Brawn, un enginyer que sempre ha sabut aprofitar-se intel.ligentment dels buits legals del reglament, ens ha tornat a meravellar, i aquest cop ha estat a través d’un equip que porta el seu propi nom. Realment sembla impossible que una persona que porti la velocitat a les venes com en Ross, sigui aficionat de la jardineria i la pesca, però és que aquest home no deixarà mai de sorprendre’ns.
Nens, felicitats pel bloc, està molt ben fet i si teniu algun botó per posar a la meva pàgina (http://f1alacatalana.blogspot.com) el posaré encantat!
Seguiu amb la bona feina!